Browsing Norwegian Institute of Public Health Open Repository by Author "Saunes, Ingrid Sperre"
Now showing items 21-33 of 33
-
Norway: Health system review. Health Systems in Transition
Ringard, Ånen; Sagan, Anna; Saunes, Ingrid Sperre; Lindahl, Anne Karin (Health Systems in Transition, Research report, 2014) -
Pasienterfaringer med helsetjenesten blant diabetikere: En gjennomgang av tilgjengelige måleinstrument
Saunes, Ingrid Sperre; Danielsen, Kirsten; Sjetne, Ingeborg Strømseng; Groven, Gøril; Bjertnæs, Øyvind Andresen; Garratt, Andrew (Research report, 2005) -
Pasienterfaringer ved poliklinikker for voksne i det psykiske helsevernet i Norge – Hovedresultater
Dahle, Kari Aanjesen; Bjørngaard, Johan Håkon; Saunes, Ingrid Sperre; Bjertnæs, Øyvind Andresen; Garratt, Andrew Malcolm; Ruud, Torleif (Pasopp-rapport, Peer reviewed; Research report, 2005) -
Pasienterfaringer ved poliklinikker for voksne i det psykiske helsevernet i Norge – Institusjonsvise resultater
Saunes, Ingrid Sperre; Dahle, Kari Aanjesen; Bjørngaard, Johan Håkon; Bjertnæs, Øyvind Andresen; Garratt, Andrew Malcolm; Ruud, Torleif (PasOpp-rapport, Peer reviewed; Research report, 2005)Nasjonalt kunnskapssenter for helsetjenesten har i 2004 gjennomført en pasienterfaringsundersøkelse ved somatiske poliklinikker og dagavdelinger i Helse Øst, Helse Sør og Helse Midt-Norge. Det er utarbeidet tre rapporter ... -
Pasienterfaringer ved poliklinikker for voksne i det psykiske helsevernet i Norge – Metodedokumentasjon
Bjertnæs, Øyvind Andresen; Bjørngaard, Johan Håkon; Garratt, Andrew Malcolm; Dahle, Kari Aanjesen; Saunes, Ingrid Sperre; Ruud, Torleif (PasOpp-rapport, Peer reviewed; Research report, 2005)Nasjonalt kunnskapssenter for helsetjenesten har i 2004 gjennomført en brukererfaringsundersøkelse ved poliklinikker for voksne i det psykiske helsevernet i Norge. Undersøkelsen er gjennomført på oppdrag fra de regionale ... -
Pasientsikkerhetsarbeid i norske sykehus
Krogstad, Unni; Saunes, Ingrid Sperre (Rapport fra Kunnskapssenteret, Peer reviewed; Research report, 2009-08)Nasjonal enhet for pasientsikkerhet gjennomførte høsten 2008 en intervjuundersøkelse med pasientsikkerhetsansvarlige ved 28 helseforetak i Norge. Undersøkelsens mål var: Kunnskap om hvordan norske helseforetak ... -
Psykisk helsetjeneste - utvikling av kvalitetsindikatorer
Saunes, Ingrid Sperre (Research report, 2006) -
Public reporting on quality, waiting times and patient experience in 11 high-income countries
Rechel, Bernd; McKee, Martin; Haas, Marion; Marchildon, Gregory P; Bousquet, Frederic; Blümel, Miriam; Geissler, Alexander; van Ginneken, Ewout; Ashton, Toni; Saunes, Ingrid Sperre; Anell, Anders; Quentin, Wilm; Saltman, Richard; Culler, Steven; Barnes, Andrew; Palm, Willy; Nolte, Ellen (Journal article, 2016) -
Responstider for ambulanser og pasientutfall.
Kristoffersen, Doris Tove; Saunes, Ingrid Sperre (Research report, 2023)Rask tilgang på god helsehjelp ved akutt sykdom og skade er viktig for folks trygghet og kan redusere omfang av skade eller utvikling av alvorlig sykdom. En sentral utfordring er å dimensjonere tjenestene slik at hjelp ... -
The 2015 hospital treatment choice reform in Norway: Continuity or change?
Ringard, Ånen; Saunes, Ingrid Sperre; Sagan, Anna (Journal article, 2016) -
Ulike modeller for kvalitetssystem – kort oversikt
Saunes, Ingrid Sperre (Research report, 2014) -
Utvikling og bruk av kvalitetsindikatorer for spesialisthelsetjenesten
Rygh, Liv; Saunes, Ingrid Sperre (Rapport fra Kunnskapssenteret, Research report, 2008)Kvalitetsindikatorer er en av flere metoder som benyttes for å overvåke og dokumentere kvaliteten i helsetjenesten. De senere årene har interessen for slik monitorering økt betraktelig, ikke minst for hvordan evalueringen ... -
Valg av innsatsområder i den nasjonale pasientsikkerhetskampanjen
Saunes, Ingrid Sperre; Krogstad, Unni (Rapport fra Kunnskapssenteret, Peer reviewed; Research report, 2011-01)BAKGRUNN: Nasjonalt kunnskapssenter for helsetjenesten forbereder en nasjonal kampanje for pasientsikkerhet. Det er opprettet et sekretariat som tilrettelegger arbeidet. Kunnskapssenteret har forberedt beslutningsgrunnlaget ...