Norske og internasjonale tilnærminger til arbeid med kvalitet i allmennlegetjenesten
Lindahl, Anne Karin; Bjertnæs, Øyvind Andresen; Flottorp, Signe Agnes; Nyen, Bjørnar; Nylenna, Magne; Reinar, Liv Merete; Ringard, Ånen; Røttingen, John-Arne
Peer reviewed, Research report

Åpne
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2378060Utgivelsesdato
2010-01Metadata
Vis full innførselSamlinger
Originalversjon
Rapport fra Kunnskapssenteret 3/2010Sammendrag
Det foreligger etter Kunnskapssenteret syn et solid teoretisk fundament for utviklingen av et nasjonalt kvalitetssystem for allmennlegetjenesten. I tillegg finnes det norske og internasjonale -nale erfaringer med konkrete prosjekter på både lokalt, regionalt og nasjonalt nivå. Det vil i det videre arbeidet være naturlig å se nærmere på de erfaringer man har høstet gjennom de mange ulike initiativene. Etablering av et nasjonalt kvalitetssystem for allmennlegetjenesten bør ses i sammenheng med arbeidet med å bedre samhandling mellom behandlingsnivåene. En særlig utfordring består også i å etablere gode IKT systemer som muliggjør en automatisert sentral uthenting av data og rutiner for tilbakeføring informasjon til pasientbehandlende enheter.
Utgiver
Norwegian Knowledge Centre for the Health ServicesSerie
Rapport fra Kunnskapssenteret3/2010