Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBaklien , Bergljot
dc.date.accessioned2015-04-10T13:31:19Z
dc.date.accessioned2015-04-13T09:20:56Z
dc.date.available2015-04-10T13:31:19Z
dc.date.available2015-04-13T09:20:56Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationNorges Barnevern 2009, 86(4)
dc.identifier.issn0800-1014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/281486
dc.description-
dc.description.abstractBarnevernet mottar få bekymringsmeldinger fra skoler og barnehager. Denne artikkelen går bakenfor spørsmålene om hvem som har skylden eller ansvaret, og ser på samarbeidsbarrierene, hva de består i, og hvordan de kan bygges ned. En kvalitativ studie blant lærere, barnehageansatte, helsesøstre og ansatte i barneverntjenesten, tyder på at de viktigste hindringene ligger aktørenes bilder av hverandre. Barnehageansatte og lærene sine oppfatninger av barnevern¬tjenesten var komplekse og til dels inkonsistente. På den ene siden ble det gjentatte ganger sagt at de gjør jo ikke noe, en melding havner bare i den store bunken. På den andre siden ble det også sagt at de gjør alt for mye, at konsekvensene av å melde bekymring kan være for dramatiske. Fortellingene var gjennomgående preget av en mangel på tillit. Skal flere barn som trenger det, får hjelp så tidlig som mulig, må skole og barnehage få erfaringer som øker barneverntjenestens tillitsverdighet.
dc.language.isonor
dc.relation.urihttp://hera.helsebiblioteket.no/hera/bitstream/10143/98494/1/Baklien_091009_skolebarnehage.pdf
dc.titleSkole, barnehage, barneverntjeneste - bilder av ”de andre” hindrer samarbeid
dc.typeJournal article
dc.date.updated2015-04-10T13:31:19Z
dc.identifier.cristin1057392


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel